2012. október 19.

Mi van a pénztárcádban?

A minap rábukkantam egy érdekes blogra. Az Unclutterer csapata napról napra olyan leleményes rendszerezési tippekkel káprázatja el az olvasótábort, melyek könnyebbé és egyszerűbbé teszik a mindennapi apró küzdelmeket.

Az egyik bejegyzésben a pénztárcánk rendbentartásához olvastam praktikus tanácsokat. Mivel a javaslatokat magam is hasznosnak találtam, de az eredeti szöveg angolul van, ezért arra gondoltam, érdemes lehet lefordítani, hátha ti, kedves olvasóim, is szívesen vennétek ezeket az ötleteket.




Sokszor magunk sem tudjuk, mi mindent hordunk teljesen feleslegesen a pénztárcánkban. Ha úgy érzed, gyakran nehezen találod meg az éppen szükséges dolgot, akkor érdemes megfogadni az alábbi tanácsokat.

Pucold ki a bizonylatokat
... és az összes többi felesleges fecnit, amire semmi szükséged nincs (post-it-ek, névjegykártyák, mozijegyek stb). Előtte persze feltétlenül ellenőrizd, hogy a banki bizonylat tartalma már megfelelően könyvelésre került, illetve a névjegykártya adatai is bekerültek a kontaktlistádba. Ha a telefonszámokat macerásnak érzed beirogatni, akkor csak fotózd le a névjegykártyát vagy cédulát, tárold a telefonodban és a papírt már dobhatod is ki.

Használj digitális kuponokat
A kuponok, hűségkártyák sok helyet foglalhatnak a tárcában. Ha lehetőséged van rá, akkor ezeket váltsd ki digitális kuponokkal vagy egy okostelefon alkalmazással, ahol ezeket egyszerűen tárolhatod és használhatod.

Gondold át, hogy mi az, ami nélkülözhetetlen
Mindannyian különböző cuccokat hordunk a tárcánkban az életvitelünknek és szokásainknak megfelelően. Ezért nincs jó vagy rossz módszer, amivel rendet tarthatunk, ez mindenkinél más lehet. De ez nem jelenti azt, hogy válogatás nélkül mindent bele kell tudni gyömöszkölni a pénztárcánkba. Éppen ellenkezőleg, gondold át, hogy mi az, amire tényleg rendszeresen szükséged van. Lehet, hogy nem minden kártyát használsz például - a felesleges, szükségtelen dolgokat nyugodtan vedd ki a tárcádból.

Döntsd el, hogy szükséged van-e egy új tárcára
Miután kiválogattad, hogy mit szeretnél mindig magadnál tartani, vizsgáld meg, esetleg szükséged van-e egy új (kisebb vagy éppen nagyobb) tárcára. Ahelyett, hogy próbálnál mindent belezsúfolni egy túl kicsi pénztárcába, vegyél egy kicsit nagyobbat, amibe minden kényelmesen belefér. Illetve az ellenkezője is igaz, ha minden kicsúszik a túl nagy brifkóból, vagy nem is használod ki minden rekeszét, akkor érdemes megfontolni, hogy nem lenne-e jobb megoldás egy kisebbet beszerezni.

És mielőtt szépen visszatennéd a dolgokat a helyükre, készíts mindenről egy másolatot (és persze ne felejtsd el időről időre aktualizálni is őket). Remélhetőleg soha nem lesz rá szükség, de nem árt, ha minden fontos iratodról, kártyádról megvannak másolatban az adatok, ha esetleg elhagynád vagy ellopnák az erszényed.

Tarts magadnál egy kis külön készpénzt vészhelyzet esetére
A személyid, jogsid és egyéb kártyáid mellett hasznos lehet egy bizonyos összegű bankjegyet is magadnál tartani egy külön rekeszben. Nem kell nagy tételre gondolni, csak éppen kéznél lehessen, ha szükséges. Így nem kerülsz kellemetlen helyzetbe, ha például a vendéglőben vagy a boltban a pénztárnál kiderül, hogy valamiért nem tudják a kártyát elfogadni.

Nektek van hasonló hasznos tippetek, bevált módszeretek?


Képek köszönettel innen és innen


In this post I translated an article from Unclutterer's site which is full of really useful tips how to get organized. This very post is about rearranging our wallet in order to find the necessary things easier. To read the original text in English, please click here.


Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, hogy megosztod másokkal is.
Ide kattintva csatlakozhatsz a blog Facebook oldalához, hogy mindig értesítést kapj a friss posztokról. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...